2019-01-20

Baklažanų suktinukai su tofu

Jūs turbūt vis tiek manim netikėsit, bet šiuos suktinukus tikrai lengva paruošti. Be to, aktyviai gamindami užtruksite labai neilgai - daugiausia tiesiog reikės laukti, kol baklažanas pasimarinuos, iškeps ir atvės. O šiaip kol baklažanas keps, galima pascrollinti feisbuką, įdarą sumaišysite per minutę, o suvyniosite viską per dvi. Truputį pamarinuotas keptas baklažanas suktinukuose sudalyvauja ne tik kaip transporto priemonė įdarui nukeliauti iki burnos, bet ir praturtina bendrą skonį, o įdaras - toks gaiviai pikantiškas, puikiai tiks visokiems socialiniams susibūrimams, kuriuose visi draugiškai alsuosite česnako aromatu. 



Gudrybė Nr. 1: jei neturite priėjimo prie šviežių graikinių riešutų ir netoleruojate nešviežių riešutų kartumo, vietoj jų receptuose galima naudoti karijas - jos mažiau karčios (dar liaudyje žinomas kaip pekanai), o skoninės jų savybės gana panašios į graikinių riešutų.
Gudrybė Nr. 2: jei tingite vynioti suktinukus, jų įdaras puikiai tiks kaip užtepėlė.

Reikės:
  • 1 baklažano (~500 g)
  • 150 g kieto tofu (pvz., Sojalita iš Rimi arba Bon Tofu iš Maximos)
  • 60 g natūralaus sojos jogurto (be cukraus - pvz., Sojade iš Veggo/Maximos)
  • 1 v. š. (arba 7 g) citrinos sulčių
  • gera sauja šviežių arba šaldytų krapų
  • 1/3 skiltelės česnako
  • 20 g karijų arba graikinių riešutų
  • žiupsnio pipirų, druskos pagal skonį (druskos berti neskubėkite, nes tofu irgi turi sūrumo)


Ką daryti:
  1. Nupjovę abu baklažano galus supjaustykite jį išilgai - plonomis juostomis. Nieko tokio, kad juostos platėja - svarbiausia, kad jos būtų daugmaž vienodo storio. Tam labiausiai tinka dražovių pjaustyklė, bet gal jūs gabūs lygiai supjaustyti ir peiliu.
  2. Į uždaromą indą susluoksniuokite baklažaną: dėkite eilę baklažano juostų, pabarstykite žiupsneliu druskos, papipirinkite, ant viršaus dėkit kitą eilę baklažano, vėl sūdykite, pipirinkite, kol taip sudėliosite visą baklažaną. Viskas atrodys sausa ir beprasmiška, bet uždenkite indą ir palikite baklažanus bent kelioms valandoms (geriausia - pernakt). Druska "išvarys" iš jų vandenį, todėl pastovėję baklažanai suminkštės, pasisūdys ir prie jų prikibs pipiriukai. Kitaip tariant, baklažanai nebus beskoniai. 
  3. Popieriniu rankšluosčiu sugerti perteklinį baklažanų skystį, nepagailint šliūkštelti į įkaitusią keptuvę aliejaus ir kepti juos ant lėtos ugnies. Baklažanai kaip paklaikę sugers daug aliejaus - nepykite, bet toks gyvenimas. Susitaikykite su tuo ir švelniai apkepkite juos iš abiejų pusių. Baklažanus aš laikau iškepusiais tada, kai visos juostos spalva tolygiai patamsėja - nereikia laukti, kol jie stipriai paruduos.
  4. Iškepusius baklažanus dėkite ant popierinio rankšluosčio ir sugerkite riebalų perteklių. Palikite pilnai atvėsti.
  5. Iš pakuotės išimtą tofu truputį nusunkite. Rankomis arba šakute kuo smulkiau sutrinkite, supilkite citrinos sultis, sojų jogurtą ir gerai išmaišykite. Turite gauti vientisą, gana standžią, bet netrupančią masę. Jeigu masė pernelyg trapi - įdėkite dar truputį sojų jogurto. Išspauskite į tofu česnaką, suberkite smulkintus krapus, sukapotus riešutus (galima prieš tai švelniai paskrudinti), pipirus, nuoširdžiai viską išmaišykite, paragaukite ir, jei reikia, pasūdykite.
  6. Ant baklažano juostos paskleiskite įdarą - labai daug nekraukite, nes sukant virs per kraštus. Vyniokite suktinukus beveik nespausdami. Jei jie sunkiai išlaiko neišsivynioję - dėkite mažiau įdaro arba persmeikite juos smeigtuku.

Viskas, skanaus! 

No comments :

Post a comment